דף ראשי - עברית מפת האתר יצירת קשר גלריית תמונות לגירסה האנגלית - To English Version
אודות "הגלריה החדשה" תערוכה הרצה כעת בגלריה ארכיון תערוכות אמנים און-ליין סדנאות האמנים דיותות קישורים
איש היער - התערוכה (9.3.06)

 

 

 

 

לליאנה קדישבסקי | ארגין קבסאולגו | יעקב חפץ | נסאן טור | דורון פורמן


תערוכה משותפת טורקיה - ישראל
וידאו ארט ומיצב
אוצר: דורון פורמן

תערוכת וידאו. אמנים ישראלים וטורקים-מוסלמים החיים באירופה, גרמניה ואנגליה


התערוכה יוצרת הקשר מעניין בין יהודים למוסלמים שלא דרך הצד הפלסטינאי. בעקבות קשר שנוצר בזמן לימודי תואר שני באומנות בגולדסמיטס קולג' בלונדון.

התערוכה כוללת עבודות וידאו ומיצב של חמישה אמנים, שלושה ישראלים-יהודים, ושניים טורקים-מוסלמים. האמנים המוסלמים חיים בגרמניה ובבריטניה בסביבה נוצרית, מתייחסים ביצירתם לעצם היותם מוסלמים במדינות זרות, עוסקים בזהות אישית, הגדרת מקום, יחסי הפרט והסביבה.

שלושת האמנים הישראלים חיים בישראל. נוגעים בבעיות מטפיסיות של קיום מתוך הטריטוריה הטבעית שלהם, לא עוסקים במאבק הפוליטי לשמו, אלא במיקום הפרט ביחס לחוסר הביטחון הכללי בעולם, הנובע ממלחמות והעדר שלום.

השאלות בהן התערוכה נוגעת הן: הקשר של דת כיוצרת תרבות, מוסר, ערכים, קשר בין קבוצות. 
שאלות מעניינות העולות תוך עבודת האצירה, הן זהות האדם האוניברסלי, ללא הגדרת דת ומקור,

נסאן טור,
מתייחס אל הגבולות הסוציו אקונומיות של קבוצה עם שייכות תרבותית אתנית מאד מסוימת - המוסלמי,  אשר הוא חלק ממנה. בדרך אירונית הוא מתייחס למה שנחשב שונה. הוא בודק את הגבולות שבין נורמאלי ללא נורמאלי ומציע דרך פוזיטיבית למה שנחשב ללא פונקציונאלי בחברה. Nasan בודק את גבולות הגישה החברתית באשר לפעולה אירונית וחריגה עבור אדם בוגר בסביבה האורבאנית, הוא מתגלגל במקומות ציבוריים בערים שונות בעולם, באמצעות ביצוע סלטות: פריס, טוקיו, איסטנבול, פרנקפורט, או רץ בדירתו כמטורף כחייה הכלואה בכלוב.

ארגין קבסאולגו,
מצלם מפקדה צבאית בבלגיה מזמן מלחמת העולם הראשונה שבניתה הסתימה בפרוץ המלחמה 1912, 'Fort van Ertbrand'' ובונקר שנבנה בזמן מלחמת העולם השנייה Bunkers (Tankval) . באמצעות המבנים הצבאים הוא מנכיח את אימת המלחמה והשלכותיה הטראומטיות המוטבעים בזיכרוננו. האתרים ההסטורים הללו הם זיכרון דומם. אינם פתוחים לקהל אך גלויים. בעבודתו Dissonant Rhythms , מתיחס קבסאולגו לקצב צעדי המלחמה הפיסיים, ולקצביות הצורמת של מלחמה המיוצגת באימג'ים עצמם. זכרון מלחמה, והטבעת מורשת. קבסאולגו יוצר שייכות על ידי נגיעה בהסטוריה הכאובה של אירופה. אירופה כקורבן אוניברסלי המסמל את הקורבן האינדיבדואלי, שתי מלחמות שגרמו להרס טוטלי של הפרט, קהילות ומדינות.
העבודה: מיצב וידאו, שני מוניטורים המוקרנים בו זמנית.

לליאנה קדישבסקי, מציגה מיצב וידאו In Between (בין לבין), המתאר ריקוד עשן משנה גוונים. הערפל הוא בר חלוף, הנמוג אל תוך האויר. תזכורת שמשהו קיים עד שהופך לזיכרון. מבט אל חיפוש דרך, אל אופציית הבחירה. מבט אל לידתה של אשלייה. עשן נותר אחרי הקרב, מרמז שהיה קרב. זכרון חי להרס, משל לחיים, מלחמה אנושית במובן המטפיסי.

העבודה שמציג יעקב חפץ נקראת 'צייד הפרפרים העיוור' העבודה היא מטפורה למציאות של הפרט המאבד את זהותו, שפיותו ויכולת ההתמודדות שלו. בוידאו נראה חפץ מביע בהתרגשות דבר מה שאינו נשמע, הסאונד כולל שירת נשים איטלקיות מתקופה ואיזור באיטליה שאינם ידועים.
העבודה נעשתה בהשראת ציור 'פרפרים' של אמן שווצרי מן המאה ה-19 Carl Spitzweg , הצייד אינו רואה את הפרפרים שהם גדולים ממנו, הוא אינו יכול לצוד אותם. נראה מנותק מן המצב, הוא נראה ב"שום מקום". צייד הפרפרים מנסה באמצעים לא יעילים להשתלט על הפרפרים הענקיים, הוא חסר יכולת להתגבר על קשיי החיים. מתייחס לחוסר האונים האנושי מתוך חוסר יכולתו לאחוז בזמן. "תמיד מר הוא טעמו של הזמן שחולף ואין אפשרות להעבירו למקום אחר". העבודה היא מטפורה למציאות של הפרט שמאבד זהותו, שפיותו ויכולת ההתמודדות שלו.

דורון פורמן מציג סימון טריטוריות. בעבודה זו יש שימוש בטבע כאמצעי אוניברסאלי לביטוי אשר אינו תלוי באדם. פורמן משתמש במים כדימוי. צילומים של מים זורמים בעוצמה אדירה נקטעים ומוצגים בהסתרה על גבי תשעה מוניטורים לסירוגין. העבודה מבטאת את הרצון להיאחז וחוסר אפשרות להיאחז, המים - שועטים בעוצמה אדירה, קיימים מוסתרים על ידי מסיכת רקע - רצונו של האדם לנכס לעצמו שטחים ובאמצעותם ליצור שייכות והגדרה עצמית.

 


לליאנה קדישבסקי

www.lilianakadichevski.com

http://artistindex.co.il/main/artistPageEng.php?artID=83&method=works&let

lilikadi@yahoo.com

הריקוד הקסום של עשן המשנה גוונים בתבנית מתמשכת; הערפל השביר, בר- חלוף, הנמוג אל תוך האוויר הדליל. תזכורת שמשהו אכן התקיים עד הרגע שבו הוא הפך לזיכרון. מבט אל חיפוש דרך, אל אופציית הבחירה. מבט אל לידתה של אשליה.

       

בין לבין / מצבה של מחשבה

מיצב וידאו. 2:39 דקות בלופ. 2004


ארגין קבסאולגו

www.ergincavusoglu.co.uk

mail@ergincavusoglu.co.uk

המסגרת המושגית של העבודה בוחנת את מציאות המלחמה, מורשתה, והעקבות  שהיא מותירה בזכרוננו.

   

'מקצב לא סדיר' 2004
'מקצב לא סדיר'1 02:40 דקות
'מקצב לא סדיר2' 02:40 דקות
הזמן הכולל של מיצב הוידאו- 02:40 דקות,
מתכונת המיצב, בלופ מתמשך


יעקב חפץ

www.pyramidart.org

hefetz@bezeqint.net

נותרו זיכרונות אהבה, אכזבות וכאב. תמיד מר הוא טעמו של הזמן שחולף ואין אפשרות להעבירו למקום אחר. לכן להתחיל מחדש זו תקווה שאין בה כל ביטחון , יש מילים מתות ויש ממיתות, לא סטינו מהמקובל , כך העולם.

צייד הפרפרים העיוור
מיצב וידאו. 14:00 דקות בלופ. 2005


נסאן טור

www.nasantur.com

turnasan@hotmail.com

בעבודה "אדם מבצע סלטה" עניינו של נסן טור בקהילות חברתיות-תרבותיות מתבטא בסגנון הומוריסטי: לאחר שנוצרה כמחקר תרבותי מתמשך, עבודת הווידיאו הנמצאת בביצוע ואשר החלה ב - 2001, מציגה אדם המבצע סלטות בין ערים שונות.

 Katharina Klara Jung

 

               

   

'האיש המתגלגל'
איסטנבול, טוקיו, פרנקפורט, פריס
מיצב 4 וידאו דיגיטאלי, 5.5 דקות לופ, לכל סרט2001-2004

ריצה
וידאו דיגיטאלי לופ 2004


דורון פורמן

www.e-sites.co.il/israeliartists.html

Mediaart@netvision.net.il

           

'נקב'
מיצב 9 וידאו דיגיטאלי. 4:00 דקות בלופ. 2006

 

לראש העמוד דף ראשי - עברית מפת האתר יצירת קשר גלריית תמונות לגירסה האנגלית - To English Version
 
      שלח דואר ל- baboo DESIGN